Stěhování na nový server

20. říjen 2015 | 08.30 | rubrika: servery všeobecně

O víkendu proběhlo stěhování na nový server. Tentokráte jsem přešel na úplně jiné řešení, ale výkon byl ponechán na přibližnou úroveň - kromě disku, který byl povýšen na SSD. Postupně jsem nechal snižovat jeho výkon až na současnou polovinu původního výkonu a stránky běhají stále rychle a můžu říct, že HW vytěžuju, alespoň na 50-60%.

Tím se konečně dostávám na levnější řešení než které platím posledních x let a kdy jsem s každým updatem navyšoval výkon serveru s vidinou lepšího výkonu. :)

Teď jsem řekl dost a postupně otestoval různé konfigurace. Dokonce jsem měl domluvený i test disků, kdy to prý je docela v pohodě, ale k tomu už nedojde. Nechám si SSD. Cenově to tak dramatické není a hlavně šetřím na zbytku. Tak ať to alespoň případně kompenzuje super rychlý disk!

server

Testování expirované domény

26. květen 2015 | 10.49 | rubrika: servery všeobecně

Asi před 2 měsíci jsem objevil na své klíčové slovo v Seznam.cz web, který už byl po smrti. Kontaktoval jsem jeho majitele, že od něj koupím doménu. Bohužel se neozval zpět.

Počkal jsem tedy až expiruje a hned jí koupil. Hodil jsem na ní obsah a chci jí použít čistě jako před-stránku pro svojí. Tak schválně, zda se vyplatí. Ranky má :)

Nápověda do PixWords

Uživatel mobilu jako jednička?

9. březen 2015 | 12.26 | rubrika: servery všeobecně

reklamaRozhodnul jsem se zkusit novou cestu, zadat reklamu jen pro uživatele telefonů a tabletů. Dlouhodobě je to pro mě nejzajímavější skupina. Nevím jestli je to tím, že neblokují reklamu, ale každopádně vykazují nejlepší poměr cenu/výkon.

Někdo na mobilní verze webů nedává, že nic nevydělají, já můžu říkat pravý opak. Začíná být smutné, že trend začíná být jasný. Co nevydělám v mobilní verzi jako by nebylo. Je to opačně než kdysi... :(

Recenze PlaCla.cz - vyplatí se?

5. březen 2015 | 19.07 | rubrika: servery všeobecně

Dlouho jsem přemýšlel, že zkusím PlaCla.cz - placené články. Náhoda tomu chtěla a narážel jsem na články, kde se o tomto systému psalo. Nerad bych minul něco, co by mě mělo mrzet, že skutečně funguje. Zaregistroval jsem se, zaplatil 2500,- bez DPH a přišlo první rozčarování.

Ceny, které za články platíte jsou bez DPH. No, pěkná láce. Bláhový jsem si myslel, že budou pro mě jako plátce DPH o 21% levnější. No to se nedá nic dělat. Utratit 2500,- jde velmi rychle. Minimální cena článku je totiž 300,- bez DPH (pro neplátce čti 363,- to už je vážně dost, co?). Dal jsem minimální cenu a čekal, kdo se přihlásí.

90% nabídek bylo přes tuto cenu, dobrých 30% bylo s cenou úplně někde jinde něco mezi 2 - 5.000,- A proč mi to nabízí?

Pozice v SERP vs počet návštěv

28. únor 2015 | 15.52 | rubrika: servery všeobecně

U nového projektu mám vynikající příležitost pozorovat vliv pozice ve vyhledávači na počet prokliků z něj. Vybral jsem si klíčové slovo Nápověda PixWords, které má spoustu prokliků a velkou konkurenci. První pozici má stránka s hodnocením SRank 90, druhá 50, třetí jen 20. Moje samozřejmě 0, její život teprve začíná.

Moje startovací pozice byla tuším kolem 11. místa. To není špatný. Na to, že Seznam zřejmě nepoznal ani slovo PIXWORDS v mojí doméně MOJEPIXWORDS.CZ.

pixwords pozice

PixWords nápověda

25. únor 2015 | 08.10 | rubrika: servery všeobecně

337109Nová PixWords nápověda, která zná všechna slova vč všech nových aktualizací. Žádné dlouhé hledání v obrázcích, ale rovnou pro správné řešení! Za týden od zveřejnění v ní proběhlo 33tis hledání. To jsem opravdu nečekal. A co může být lepší? Třeba to, že v ní už bylo nasbíráno přes 14tis hodnocení. Záznamy se tedy o dost zpřesnily a nápověda dává relevantnější výsledky. Ona je tedy dávala už na začátku, po první aktualizaci se to ještě zlepšilo, ale uživatelské hodnocení je přece jen k nezaplacení.

Sleduju hodnocení, zda tam někdo nehodnotí blbosti a zaujalo mě slovo "pasák" a ono opravdu v Pixwords je. Takový stařec, který něco pase. Ovšem slovo "oš*kat" jsem ze záznamů opravdu smazal. :-D

PixWords - jedu!

18. únor 2015 | 08.02 | rubrika: servery všeobecně

Jednoho dne kolem mě začali všichni hrát ty blbé PixWords. Znal jsem je už dřív. Na poradně tohlé téma frčelo před rokem, ale teprve nyní to zasáhlo moje okolí. Holt starší generace :) Ani nevím, co mě to napadlo, ale začal jsem o tom přemýšlet. Zřejmě proto, že se mi povedl jeden dobrý kousek s jiným mini projektem. Nepřemýšlel jsem dlouho a vymyslel ideální způsob nápovědy. Žádné obrázky.

Kdo se chce probírat obrázky, kterých je dobrých 3.000 a na každé stránce je různá množina cca 1.000 obrázků? Kolik stránek bych musel projít, abych prošel všechny nápovědy a kolik bych jich viděl 10x? A pro další nápovědu zase to samé kolečko? Koho tohle baví?

Boj s AdBlockem kapitola druhá

8. únor 2015 | 12.15 | rubrika: servery všeobecně

Jsou to čtyři měsíce, kdy jsem si pohrál a AdBlockem na Poradte.cz. Kupodivu to přineslo zajímavé výsledky. Nezobrazení reklam se podstatně snížilo a to podotýkám, že registrované uživatele jsem z toho síta vyňal.

Typický uživatel poradny Poradte.cz je takový, že buď je tam pečený vařený, radí a čte si nebo druhý břeh, že přes vyhledavač najde svou odpověď, přečte jednou stranu, někteří rychle prolétnou poradnu a uhánějí pryč. Vrátí se za týden až měsíc s jinou otázkou a opět to samé. Pokud si vypnou Adblock

Jak se distancovat od odkazů

16. listopad 2014 | 10.31 | rubrika: servery všeobecně

Je to už měsíc to Tučňák 3.0 zaútočil a jsem si na 100% jistý, že i na mě. Google mě potrestal, že mi přestal posílat polovinu lidí.

A chjo. Takže jsem musel vyzkoušet nástroj Distancování se od odkazů.

Jak poznat ty špatné odkazy? Čert ví, pro mě je logika jasná. Spousty odkazů a stejné strany. Vykradači přes RSS tolik nevadí, na každou stranu hodí jeden odkaz. Jsou jich stovky, ale svým způsobem unikátní. Ale co si Google pomyslí, když na jednu URL vede 200 odkazů?

Reálné porovnání Netmonitor vs Google analytics

30. červenec 2014 | 13.13 | rubrika: servery všeobecně

Vždycky mě zajímalo nějaké porovnání Netmonitoru a Google Analytics (GA). Statistiky Netmonitoru jsou veřejné a porovnat se s "konkurencí" je dobrý, ale co když ta čísla nejsou srovnatelná. Jaký koeficient započítat?

Na internetu jsem podobné srovnání nenašel.

netmonitor vs GA

Jak je vidět Netmonitor ukáže všeho méně kromě délky návštěvy, tu naopak celkem významně prodlouží. Největší rozdíl je v návštěvách, ale to je jen na nastavení podmínek, co je to návštěva. Na počtu zobrazených stránek už takový rozdíl není. Proč tam vůbec nějaký je netuším. Netmonitor zřejmě očišťuje výsledky od nějakých návštěv - zde by měl mít výhodu nad GA - znalost tuzemských poměrů (nějaké lokální crawlery apd).

Reklama na Facebooku, čekám na trhák

15. duben 2014 | 07.56 | rubrika: servery všeobecně

facebookZačal jsem experimentovat s reklamou na Facebooku. Většina článků říká, že se to nevyplatí. Měl jsem štěstí a hned první placená reklama zabodovala. Bohužel jsem neuchopil příležitost a proinvestoval jen 5 EURo na zkoušku. Později už nemělo smysl přidávat rozpočet, už to nebylo aktuální. Bylo to téma, které vřelo 1-3 dny a pak mrtvo.

Od té doby zkouším najít další takovou příležitost, ale bohužel.

Vymyslel jsem si jednoduchý test. Propagovat za 5 EURo (nižší rozpočet mi Facebook neumožňuje) a nechat proinvestovat 1 EURo. Na tomhle vzorku se ukáže zda je to téma, které někoho zajímá nebo omyl. Pak stačí jen zrušit propagaci a ouha stála jen 1 EURo ač to Facebook na začátku nedovolil :)

Taky musím zmínit, že ačkoli Facebook meří úspěšnost reklamy, nekryje se 100%tně s daty Google Analytics, které ukazují více příchozích. Zřejmě FB neumí měřit počet kliků přímo na odkaz a spokojí se jen s kliknutím, sdílení nebo like u příspěvku.

Seznam a jeho fulltext

6. březen 2014 | 08.48 | rubrika: servery všeobecně

Vyhledavače jsou pořád takovým tajemstvím a nikdo přesně neví, co čekat. Před pár dny jsem aktualizoval nějaké texty. Google to zaznamenal prakticky ihned. Od Seznamu jsem očekával změnu v rámci týdnů a světe div se, trvalo to asi jen týden. Takže docela dobrý.

Co mě překvapilo je, že Seznam si drží jak starý tak i nový text na jednu stejnou stránku. Divný systém.

poradte
nový text a starý text - ale jiná doména, cajk

poradte2
starý text na stejnou doménu viz předchozí obrázek

Míra prokliku

4. únor 2014 | 13.40 | rubrika: servery všeobecně

Podle článku byl průměrný proklik v CZ v roce 2013 cca 0,23%. Moje čísla jsou poněkud vyšší cca 0,3 - 0,6% a to jsem slyšel, že zdaleka to nejsou ta nejlepší čísla, kterých lze dosáhnout.

Nutí to k zamyšlení, proč je průměr tak nízký. Nekvalitní stránky, kde se nikdo dlouho neohřeje můžeme pominout. Pochybuji, že jejich množství meziročně narostlo. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že mít na stránce mnoho reklamy nemá smysl. Nechal jsem se přesvědčit k vyzkoušení jedné obrovské reklamy, která měla mít super proklik a vůbec.

Velikost se mi nehodila a tak dostala maximálně VIP místo na stránce. Proklik neměla špatný, zisk také ne. Po týdnu jsem kouknul do tabulek a zjistil, že to co jsem vydělal na ní, to mi chybělo na reklamě původní - která byla na svém místě o kousek níž. Zbytečně jsem si na web dal nehodící se reklamu.

Změna času, kdy přeřídit hodinky

30. leden 2014 | 09.10 | rubrika: servery všeobecně

Při dnešních cenách domén pod 200,-/rok není problém si jen tak nějakou koupit na zdařbůh. Zaujal mě žebříček nejhledanějších slov. Změna času? No to by mě fakt nenapadlo. Sice pík jen 2x za rok, ale o to zajímavější.

Vlastně si od toho nic neslibuji. Nějaký zisk už vůbec ne. Na druhou stranu můžu sledovat jak si vyhledavače poradí s novou doménou a jak moc ji dokážu dostat nahoru.

Zatím má historii cca 14 dnů a dostat jí nahoru nebyl problém, dál už to půjde asi z tuha. :)

zmenacasu
tohle je docela úspěch vs minimum investovaného času

Hovor s Googlem 50 minut

29. leden 2014 | 08.24 | rubrika: servery všeobecně

Když jsem dostal od Google nabídku na konzultace mého Adsense, tak jsem chvíli váhal... co mi tak můžou říct nového?

Ale protože v době nabídky šly zisky ke dnu vzal jsem první termín, který byl k mání. Včera byl den D. Sjednaný čas se posunul asi o 20 minut a paní Google se mi omlouvala a ujišťovala, zda to nevadí. Takovou vstřícnost bych nečekal. Bylo znát, že můj hlavní web měla nastudovaný a očividně měla na papírku poznámky k věci. Něco ještě dělala online na základě mých reakcí a konzultovali jsme jedna radost.

Zpět na hlavní stranu