Jak se distancovat od odkazů

16. listopad 2014 | 10.31 | rubrika: servery všeobecně

Je to už měsíc to Tučňák 3.0 zaútočil a jsem si na 100% jistý, že i na mě. Google mě potrestal, že mi přestal posílat polovinu lidí.

A chjo. Takže jsem musel vyzkoušet nástroj Distancování se od odkazů.

Jak poznat ty špatné odkazy? Čert ví, pro mě je logika jasná. Spousty odkazů a stejné strany. Vykradači přes RSS tolik nevadí, na každou stranu hodí jeden odkaz. Jsou jich stovky, ale svým způsobem unikátní. Ale co si Google pomyslí, když na jednu URL vede 200 odkazů?

A vlastně ještě jinak, z pohledu Google: K čemu jsou odkazy, ze kterých nikdo nechodí? Takže tohle je správná cesta. Protože budování ranků přece nechceme...

disavow exp

Zrovna tato doména mi měsíčně přináší 100 lidí. Navzdory množství stran je jasné, že je to škodná.

První možností je stáhnout přesné URL (GWT>Návštěvnost z vyhledávání>Odkazy na vše stránky>Stáhnout více ukázek odkazů - a v excelu si vybrat co potřebujete) nebo zablokovat celou doménu. To je v tomto případě jak si nejlepší.

Otázka zní jak.
Vytvořit jednoduchý textový soubor a napsat do něj: "domain:www.onlineobchody.com"

A nahrát a dát hotovo.

 disavow1
celé domény

disavow2
jednotlivé URL

Seznam si nechejte uložený, protože je to opravdu seznam. S každou úpravou nahrajete nový, který je jediný aktuální a je tedy potřeba ho aktualizovat. Ne vytvářet vždy nový. Pokud chcete do něj psát poznámky tak můžete za klasický #. Ale poznámky patří na samostatný řádek.



Komentáře k článku: Jak se distancovat od odkazů

 
sk0 | 12. leden 2015 | 21.41
A zkoušeli jste ty weby nejdřív kontaktovat, aby ty odkazy odstranili? Reagovali nebo se na to vykašlali? A mělo to přidání nežádoucích serverů do "Distancování se od odkazů" nějaký efekt?
pavel | 13. leden 2015 | 08.03
podle všeho to funguje tak, že když Google najde odkaz koukne, zda o něj stojíte a pokud ne, tak ho nezapočítá. Tzn, že je neodmaže ze na den. Čeká se do refreshe konkrétní strany/odkazu a kouknutí do listu. Takže za ty 2 měsíce zmizela jen 1/3 odkazů, ale pomalu to jde dolů. A efekt? Kdo to může říct jistě...
sk0 | 13. leden 2015 | 11.29
OK, dík. Taky mi šlo o to, jestli třeba výsledek není horší než lepší, protože jsem někde něco takového četl. A Google vyžaduje, aby se nejdřív kontaktoval majitel stránek a řeklo se mu, aby sám linky odstranil. Ale předpokládám, že u těchto pochybných stránek by bylo těžké se nějak rozumně domluvit.
Pavel | 13. leden 2015 | 11.37
Psát skoro linkfarmě se mi nechtělo... ještě na sebe upozorňovat. Google nemůže mít páky na to, aby zjistil, že jsem jim nepsal. Je to pouze jeho zbožné přání, aby nemusel vůbec nic filtrovat. Rozhodně po vymazání x tisíců odkazů jsem pozice neztratil, jsou stejné nebo lepší. Jsou ti tisíce, takže to usledovat nejde. Ale celkově návštěvnost dolů určitě nejde.
sk0 | 13. leden 2015 | 22.25
Jasně, dík za odpověď.
Michal | 8. únor 2015 | 10.51
Ahoj, asi už přicházím s křížkem po funuse, ale odkazů by se se němel zříkat. Odvolávám se na Marka Prokopa, u nějž jsme absolvoval školení, kde se toto téma řešilo. Podle něj "špatné odkazy" mají vliv na google jen v případě, pokud tvoří sami o sobě velmi významnou část tvého odkazového portfolia. Pokud tomu tak je, tak by tě měl google ve většině případů upozornit ve webmaster tools. V takovém případě Marek radí nezříkat se odkazů, ale převážit špatné odkazy těmi "kvalitnějšími" a google penalizaci zruší.
Pavel | 8. únor 2015 | 12.05
díky Michale za komentář. Vím o tom a nedělám si iluze, že všechny negativní linky jsem schopen najít či identifikovat. Shodou náhod jsem udělal úpravu a neřeším, pokud nějaká stránka odkáže na HP klidně 100.000krát, ale jen pokud na mě odkáže např 10.000krát a je to na 30 různých stran a na každou vede stovka odkazů. Takový profil nepotřebuju. Typické RSS agregátory také neřeším


Zpět na hlavní stranu blogu