Míra prokliku
Podle článku byl průměrný proklik v CZ v roce 2013 cca 0,23%. Moje čísla jsou poněkud vyšší cca 0,3 - 0,6% a to jsem slyšel, že zdaleka to nejsou ta nejlepší čísla, kterých lze dosáhnout.
Nutí to k zamyšlení, proč je průměr tak nízký. Nekvalitní stránky, kde se nikdo dlouho neohřeje můžeme pominout. Pochybuji, že jejich množství meziročně narostlo. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že mít na stránce mnoho reklamy nemá smysl. Nechal jsem se přesvědčit k vyzkoušení jedné obrovské reklamy, která měla mít super proklik a vůbec.
Velikost se mi nehodila a tak dostala maximálně VIP místo na stránce. Proklik neměla špatný, zisk také ne. Po týdnu jsem kouknul do tabulek a zjistil, že to co jsem vydělal na ní, to mi chybělo na reklamě původní - která byla na svém místě o kousek níž. Zbytečně jsem si na web dal nehodící se reklamu.
Skoro mi to přijde, že každý klikne 1x a je jen na nás, aby tam našel tu svojí reklamu. Jestli jí najde na pozici 1 2 nebo 3... je v podstatě jedno. A pozice 4, která jen krade proklik těm zbývajícím je opravdu na nic.
Teď si vzpomeňme na takové skvosty jako idnes nebo zive.cz. 8 reklam na jedné straně - tady se ztrácí proklik jako blázen. A inzerentům to nevadí. Agentury je do toho navezly, shrábnou provizi, nějaký proklik to má a mohou se tlouct do prsou, že byly týden na Idnes!
Potěš koště.
Komentáře k článku: Míra prokliku



