Změna času, kdy přeřídit hodinky

30. leden 2014 | 09.10 | rubrika: servery všeobecně

Při dnešních cenách domén pod 200,-/rok není problém si jen tak nějakou koupit na zdařbůh. Zaujal mě žebříček nejhledanějších slov. Změna času? No to by mě fakt nenapadlo. Sice pík jen 2x za rok, ale o to zajímavější.

Vlastně si od toho nic neslibuji. Nějaký zisk už vůbec ne. Na druhou stranu můžu sledovat jak si vyhledavače poradí s novou doménou a jak moc ji dokážu dostat nahoru.

Zatím má historii cca 14 dnů a dostat jí nahoru nebyl problém, dál už to půjde asi z tuha. :)

zmenacasu
tohle je docela úspěch vs minimum investovaného času

Hovor s Googlem 50 minut

29. leden 2014 | 08.24 | rubrika: servery všeobecně

Když jsem dostal od Google nabídku na konzultace mého Adsense, tak jsem chvíli váhal... co mi tak můžou říct nového?

Ale protože v době nabídky šly zisky ke dnu vzal jsem první termín, který byl k mání. Včera byl den D. Sjednaný čas se posunul asi o 20 minut a paní Google se mi omlouvala a ujišťovala, zda to nevadí. Takovou vstřícnost bych nečekal. Bylo znát, že můj hlavní web měla nastudovaný a očividně měla na papírku poznámky k věci. Něco ještě dělala online na základě mých reakcí a konzultovali jsme jedna radost.

Vyhnání z mobilní verze - důsledky

28. leden 2014 | 07.32 | rubrika: poradte.cz

Jak jsem psal nedávno, vyhnal jsem uživatele z mobilní verze. Její návštěvnost rostla velmi rychle a podíl lidí s klasickým PC už tvořil něco kolem 50%. To je špatně. Je jen pár lidí, kteří nechtěji plnou verzi. Ti ostatní jsou na ní omylem.

Má to hned několik nevýhod a jednu příčinu. Příčinou jsou vyhledavače, které vrátí výsledek z mobilní verze. To osobně nechápu. Google moc dobře víc, která verze je která a při testech je interpretuje správně. Že by Seznam? Nevěřím, že jen on.

Crawleři jedou!

25. leden 2014 | 15.22 | rubrika: servery všeobecně

Minulý týden jsem si všimnul, že se Google doslova překonal. V jednom dnu si z jednoho webu stráhnul 370k stránek. To je neúnavným tepem 4,3 stránky každou vteřinu. To je tedy už hukot. Ale vlastně jsem rád, že mě má tolik rád a indexuje vše v řádech minut. :)

crawleri
top10 za poslední dobu

Můj nejdelší SQL dotaz

22. leden 2014 | 15.59 | rubrika: servery všeobecně

No ona to není taková bomba, ale přesto z něj mám radost. Ušetří mi spoustu práce a ani jsem nepočítal s tím, že půjde udělat. Je to vlastně 6 dotazů v jednom. Úžasné! :)

select * from (
select test, poceto/pocetn as prumer from (
select * from(select concat(jmeno,'-',id,'-',id2) as test, count(pocet) as poceto from komentare where uroven>0 and pocet>1 and DATE_ADD(datum2,INTERVAL 12 MONTH)>NOW() and jmeno not like '%*%' group by test) as x where x.poceto>5
)as q LEFT JOIN (
select * from(select concat(jmeno,'-',id,'-',id2) as test2, count(pocet) as pocetn from komentare where uroven>0 and DATE_ADD(datum2,INTERVAL 12 MONTH)>NOW() and jmeno not like '%*%' group by test2) as y where y.pocetn>5
) as w ON q.test=w.test2
)as konec where konec.prumer>=0.2

Blogy vs sociální sítě

16. leden 2014 | 20.50 | rubrika: píše.cz

Po delší době je tu úprava něčeho pro blogy. Jedná se o hromadnou úpravu.

Původní linkování na topčlánky, linkuj atd jsou bohužel už překonané služby na okraji zájmu většiny uživatelů. Nepopírám, že mají své kouzlo a svůj užitek, ale pro většinu se jedná už o něco archaického.

Tuto možnost nahradily 3 sociální sítě: Facebook, Twitter a Google+. Hromadně jsem všem upravil nastavení na zobrazování u článků a všechny 3 možnosti zapnuto. Samozřejmě si to můžete vypnout dle své libosti.

Nyní se tato tlačítka nezobrazují na výpisu článků na hlavní straně, ale až po rozkliknutí článku. Jsou udělané tak, aby nezatěžovala uživatele o načítání dat pokud tlačítka nechtějí používat.

admin
upravená administrace, pokud obrázky máte jiné stačí 2x F5

Mobilní verze webu jako parazit?

14. leden 2014 | 07.37 | rubrika: poradte.cz

mobile-version-of-websiteDocela dlouho si lámu hlavu, jak je možné, že návštěvnost roste, ale zisky z reklam jdou dolů. Obecně se o něco méně kliká, méně stojí jedno kliknutí, ale především se zobrazuje méně reklam při vyšším počtu zobrazených stránek. Na první pohled blbost. Bohužel je to tak.

Něco udělá Adblock, který dlouhodobě může být problém. Jednak pro majitele stránek a pak i pro samotné uživatele. Pokud jich bude mnoho bude se muset najít jiný model financování webů než sledováním reklamy, to ukáže čas.

Mobilní verze se výborná věc. V mém pojetí poradny je téměř dokonalá. Je malá (málo stažených dat), rychlá, přehledná a jednoduchá. V mobilu jí mám rád a vypadá vážně dobře. Chodí na ní už 10% uživatelů a to se zdá dost. Ovšem reklama v ní moc nefunguje. Jednak jí je tam méně, ne každý prohlížeč jí vůbec zobrazí a kdo ví jaké jsou všechny důvody.

Letmým pohledem do Google Analytics jsem zjistil, že 50% provozu v mobilní verzi dělají stolní počítače. Proč?

Přechod na Hups.cz

9. leden 2014 | 09.05 | rubrika: servery všeobecně

V roce 2001 jsem si založil Hups.cz jako rozcestník na své stránky. Takovou "firemní" stránku. Jenže když už má člověk takovou stránku měl by na i něco mít. To není problém. Problém je aby takové texty byly aktuální nebo lépe přibývaly.

Elegantní řešení? Přesunout svůj administrátorský blog právě tam.

Včera jsem si nachystal design - roztáhnul stránky, aby se tam více textu lépe vešlo. Vyřešil postranní menu, se kterým jsem nyní opravdu spokojený. Dnes ještě doladím jak se skládají jednotlivé stránky (pro těch 6 stránek co tam bylo to nemuselo být extra propracované) a o víkendu se chci pokusit o přechod. Jsem si jistý, že administraci i samotná data si nechám na Píše.cz a na nové doméně se budou jen zobrazovat. Je to nejsnažší.

Oříšek budou komentáře, ale nic není nemožné :) Takže brzy na hups.cz/blog/

hups
líbí se mi grafika Hups.cz? Nevím, spíše ano.

Návštěvnost po hodinách z Google Analytics II

9. leden 2014 | 08.14 | rubrika: poradte.cz

A co takhle udělat přehled i po dnech v týdnu? Do původních dat stačí přidat den v týdnu a hotovo. Tentokráte je to minutovka. :)

po hodinach a dnech
den v týdnu Excel umí dokonce v několika formátech

Návštěvnost po hodinách z Google Analytics

8. leden 2014 | 15.06 | rubrika: poradte.cz

Myslím, že je dobré vědět, kdy je na webových stránkách největší šrumec. Data jsou v Google Analytics, tak proč toho nevyužít.

Chtěl jsem průměrná data za celý rok bez ohledu na dny v týdnu. Vyexportoval jsem si je do excelu, kde jsem zjistil, že se datum a čas ztratilo. Je to nepříjemné, ale ne nepřekonatelné. Každý řádek je +1 hodina, stačí je každému řádku přičíst 1/24 a protáhnout vzorec. Z toho data si vedle natáhnout hodiny a hotovo.

po hodinach
Hotová data. První dva sloupce jsou od Google zbytek je dopočet.

Neskutečně validní RSS

6. leden 2014 | 10.55 | rubrika: poradte.cz

Mezi svátky jsem obdržel reklamaci kanálu RSS poradny. Úplně jsem zapomněl, že není košér. Vlétnuly tam nepatřičné znaky a některé čtečky to nedokázaly překousnout.

Zakousnul jsem se do práce a upravil kanál tak, aby prošel kontrolou validity. Šlo to tak rychle, že jsem laboroval čím dalším se můžu zavděčit a doplnil co šlo. Výsledkem je, že je nejen validní na 100%, ale dokonce kontrola už ani nedoporučuje další úpravy.

valid rss
wow :)

pagewanted=all, co to jako je?

5. leden 2014 | 10.43 | rubrika: servery všeobecně

Google mi začal vyčítat spoustu (tisíce) stránek s parametrem pagewanted=all. Viděl jsem to poprvé v životě. Rozhodně jsem to nikdy nepoužil, ale graf chybových stránek vylétnul jak střela. Rozhlédnul jsem se po internetu a všude jen dohady co to asi může být.

Asi takhle na stránky přistupuje nějaká služba nebo třeba nějaký vestavěný prohlížeč a čert ví proč Google tyhle odkazy přejímá. Řešení je prosté - odfiltrovat to pryč.

V Google webmasters jsem dal, že tento parametr je lichý. Doplnil jsem skritp, aby tento parametr přesměroval na stránku bez něj. Uvidíme co dál :)

Newsletter - nad dopisy příznivců

1. leden 2014 | 14.48 | rubrika: poradte.cz

profilNapadlo mě oživit myšlenku newsletteru na poradně Poradte.cz. Osobně nemám rád, když mi někdo pořád něco nutí a tak jsem udělal pravidlo, že první připomínka je po 3 měsících a další až za půl roku a další za půl roku. Tedy snad nic obtěžujícího - byl sám proti sobě.

Odesílací skript jsem napsal 30/12 a vědom si toho, že to zrovna není ideální datum jsem nastavil odesílání. Odesílání bylo tozloženo rovnoměrně do 2 dnů, abych nezahltil emaily a nebyl brán jako SPAM.

Microdata na blozích

17. prosinec 2013 | 07.59 | rubrika: píše.cz

Minulý týden jsem přidal tzv microdata na blogy. Je to pár jednoduchých dat, která dokáží využít především vyhledavače a dát jim pak lepší smysl. Jak to vypadá se můžete podívat zde:

microdata

Z domény se už neukazuje URL adresa, která nic moc neříká kromě názvu samotné domény. Ta informace ovšem zůstala. Místo zbytku se ještě přidala informace o zařazení článku do rubriky Elektřina. Lépe lze soudit souvislost a zda to chci číst.

Časem by se ještě mělo přidat hodnocení. To chce ale pravděpodobně delší čas než si získá u vyhledavačů důvěru. Pak by to mělo být takhle:

microdata2
Nehodnocené články jsou úplně bez hvězdiček (bez prázdných)

Když se nedaří

10. prosinec 2013 | 07.48 | rubrika: servery všeobecně

Tohle poslední čtvrletí je vyloženě začarované. Měl jsem radost ze spousty věcí, co se mi povedlo vylepšit a hned na to se všechno pokazilo. Vyhledavače mě vylistovaly, návštěvnost spadla na úroveň před 2 lety a zisk někam hluboko dolů. Když už se začalo všechno vracet na původní čísla (alespoň stav indexu ve vyhledavačích), tak jsem včera zjistil, že mi Google srazil můj "rating" (GPR).

hups
už i tuhle toménu jsem si přidal do Google webmaster! :)

No jasně, stránky pro něj byly asi týden nedostupné a přepočet nastal zrovna teď. Smůla. U mé osobní stránky hodnocení spadlo na nulu. Netrvalo dlouho a zjistil jsem, že mojí chybou jsem zablokoval celou doménu pro všechny kromě mě. Původně jsem chtěl zablokovat jen její část. Takže se mi teď opravdu nedaří.

Jediné co je na tom opravdu pozitivní je to, že to člověka neuvěřitelně nakopne. Pokud se nesmíří se stavem, ale hodlá zabojovat a vrátit to všechno zase zpátky. Dost dobře se může stát, že se vrátí silnější než odešel. Začal jsem sbírat více dat, vyhodnocovat je, připravil nějaké vychytávky, abych se zavděčil vyhledavačům a teď už nezbývá než čekat až to setrvačností vše najede.

První ovoce už je: množství lidí z vyhledavačů je nyní stejné jako před "kalamitou" a věřím, že se dostanu naopak výš než původně. Uvidíme :)

Zpět na hlavní stranu