Mobilní verze webu jako parazit?
Docela dlouho si lámu hlavu, jak je možné, že návštěvnost roste, ale zisky z reklam jdou dolů. Obecně se o něco méně kliká, méně stojí jedno kliknutí, ale především se zobrazuje méně reklam při vyšším počtu zobrazených stránek. Na první pohled blbost. Bohužel je to tak.
Něco udělá Adblock, který dlouhodobě může být problém. Jednak pro majitele stránek a pak i pro samotné uživatele. Pokud jich bude mnoho bude se muset najít jiný model financování webů než sledováním reklamy, to ukáže čas.
Mobilní verze se výborná věc. V mém pojetí poradny je téměř dokonalá. Je malá (málo stažených dat), rychlá, přehledná a jednoduchá. V mobilu jí mám rád a vypadá vážně dobře. Chodí na ní už 10% uživatelů a to se zdá dost. Ovšem reklama v ní moc nefunguje. Jednak jí je tam méně, ne každý prohlížeč jí vůbec zobrazí a kdo ví jaké jsou všechny důvody.
Letmým pohledem do Google Analytics jsem zjistil, že 50% provozu v mobilní verzi dělají stolní počítače. Proč? Na velkém monitoru je mobilní verze poradny vyloženě až ošklivá. Možná vyhledavače. Zaindexují mobilní verzi stránky a tlačí uživatele na ni, i když jdou z PC. Přitom vím, že Google moje stránky opravdu chápe dobře - zobrazí mi dva screeny, mobilní s mobilní verzí a plnou s plnou verzí a to vše po zadání jen poradte.cz.
Dosud jsem hlídal, aby lidé z mobilu byli přesměrování na mobilní verzi. Nově hlídám, aby lidé bez mobilu byli na plné. Samozřejmě pokud chtějí stačí kliknout a jsou v té, kterou chtějí. Ne vše je 100%. Hned po aplikaci nového pravidla vypadlo z mobilní verze až 40% uživatelů.
Uvidím v nejbližších dnech, co to provede. Zatím se to zdá dobré.