PixWords - jedu!
Jednoho dne kolem mě začali všichni hrát ty blbé PixWords. Znal jsem je už dřív. Na poradně tohlé téma frčelo před rokem, ale teprve nyní to zasáhlo moje okolí. Holt starší generace :) Ani nevím, co mě to napadlo, ale začal jsem o tom přemýšlet. Zřejmě proto, že se mi povedl jeden dobrý kousek s jiným mini projektem. Nepřemýšlel jsem dlouho a vymyslel ideální způsob nápovědy. Žádné obrázky.
Kdo se chce probírat obrázky, kterých je dobrých 3.000 a na každé stránce je různá množina cca 1.000 obrázků? Kolik stránek bych musel projít, abych prošel všechny nápovědy a kolik bych jich viděl 10x? A pro další nápovědu zase to samé kolečko? Koho tohle baví?
Změna výběru barev
Úplnou náhodou jsem zjistil, že nefunguje dobře výběr barev u textu titulku. Byl to starý skript, který už je dávno překonaný.
Nahradil jsem ho novým. Fantastickým, který funguje lépe než bych si dokázal představit :)
velmi dobrý výběr barev
Boj s AdBlockem kapitola druhá
Jsou to čtyři měsíce, kdy jsem si pohrál a AdBlockem na Poradte.cz. Kupodivu to přineslo zajímavé výsledky. Nezobrazení reklam se podstatně snížilo a to podotýkám, že registrované uživatele jsem z toho síta vyňal.
Typický uživatel poradny Poradte.cz je takový, že buď je tam pečený vařený, radí a čte si nebo druhý břeh, že přes vyhledavač najde svou odpověď, přečte jednou stranu, někteří rychle prolétnou poradnu a uhánějí pryč. Vrátí se za týden až měsíc s jinou otázkou a opět to samé. Pokud si vypnou Adblock
Úprava Youtube na všech blozích!
Před chvilkou jsem všem upravil YouTube na blogu. Výrazná změna je, že se video roztáhne až kam ho vaše stránka pustí. V naprosté většině přes celou šířku stránky. Je to tedy jen kosmetická změna. Teď už se nemusíte trápit jaké největší možné rozměry můžete použít a počítat proporce, aby nedošlo k deformaci.
Druhá změna, která není vidět, ale je důležitější je, že Google přestává podporovat staré umístění youtube do OBJECTU. Za pár dnů by už místo videí bylo jen černo nebo chybová hláška. Automaticky se tedy převádí do nového formátu - nemusíte nic předělávat. Jsem si jistý, že by to nikdo nedokázal 100%tně ohlídat a byla by to hrozná práce. Proto jsem zvolil raději systémovou změnu.
Nové počítadlo - včerejší den
Už v tuto chvíli je v administraci možnost volby nového počítadla. Je v něm navíc zobrazena položka VČERA. Počítadla počítají dobře a je v nich dobrý přehled, bohužel z nich nešlo vyčíst jaká je vlastně návštěvnost za jeden den. Počítat by se mi to nechtělo a číhat každý den na půlnoc už vůbec ne. Nyní ta možnost je.
Data se načítají až od dnešního dne a proto tam dnes bude včerejší návštěva nulová. Po půlnoci by čísla měla naskočit. :)
Vylepšené statistiky
Právě jsem vylepšil statistiky podle ZEMÍ. Dosud se hodně zobrazovaly položky jako nezjištěno, provoz internetu, ISP a obchodní společnosti.
Stará verze zemi poznávala jen podle domény z IP adresy. Spousta adres nemá překlad a nejde zjistit z jaké domény jsou. Také doména .net nejde spárovat s žádnou zemí.
takto velký podíl záhadných zemí bude už minulostí
Vylepšená mobilní verze
Vylepšil jsem mobilní verzi, aby prošla "certifikací" Google. Týká se to jen velkých obrázků a videí z youtube. V podstatě všechny obrázky větší než 300px se upraví na 100% šířků a k tomu se dopočítá % výšky.
Zároveň jsem upravil maximální šířku stránky, takže mobilní verze je dobře sledovatelná i na širokém monitoru a není to ohyzdné.
Co si od toho slibovat? Větší spokojenost čtenářů blogů, že nemusí rolovat do stran a vše vidí opravdu dobře a krásně uzpůsobeno pro mobil. Vzhledem ke spokojenosti Google pak odkazy na vaše blogy při mobilním vyhledávání posune výš = více čtenářů. :)
Profesionalizace
Už mě opravdu hodně nebavilo pořád psát svou zpáteční na každou obálku a do vždy 2x. Klasické razítko se použít nedalo, ale ejhle stačilo vyměnit barvu a už to funguje. Hurá... dost bylo psaní mé adresy. Dost na tom, že i tak na každé obálce je dalšího psaní habaděj. Vlastně i na složenky, ačkkoliv částečně si je předtiskávám v tiskárně.
jako profík :-D
ProTebe jde zpět
Titulek je pravdivý doslova. Před x měsíci nebo roky mě napadlo předělat stránky na domény 3. řádu. Tedy např dopisy.protebe.cz. Vypadalo to docela dobře, ale na to jak jsou to malé stránky je to zbytečná komplikace. Ráno jsem si řekl, že to dám do pořádku tedy na protebe.cz/dopisy/ atd.
Tu hodinu tomu prostě obětuju. Jo, hodinu. Nakonec z toho byly hodiny 4. Ale povedlo se. Původní URL jsou přesměrované, takže žádný error ze starého odkazu.
Já vím, jsou to stránky tak pro teenagery, ale i spousta babiček mi psalo, jak jsou to dobré stránky... a prostě podle mě potenciál mají. Sice menší, ale nějaký přece.
Nové logo pro hry
Vůbec to nebylo v plánu, ale vzniklo nové logo pro rychlé online hry. Vzniklo náhodou, když jsem upravoval grafiku pro Facebook. Zalíbilo se mi tolik, že jsem ho dal i na web. Dokonce i na anglickou mutaci. Myslím, že vypadá dobře. Dokonce krásně zasahuje do menu, což je vynikající a vypadá to dobře. Trochu problém se stínováním, ale Photoshop a Fireworks umí dost.
jednoduché a přesto hezké :)
Vánoční frmol na eshopu?
Nikdy jsem si nemyslel, že bych měl eshop. A nikdy jsem si nemyslel, že by můj eshop mohl mít vánoční frmol. A obojí se stalo :)
Vánoční frmol = 3 objednávky za jeden den. Nic dramatického, ale je to velký výkyv. Mám pár objednávek za měsíc. Eshop se neustále vyvíjí a já se pomalu učím, co jak dělat. 3 Objednávky zní asi dost směsně, ale je to třeba stejné číslo jako za celý měsíc např v květnu :-D
Druhá zaheslovaná rubrika
Máte blog už tak dlouho, že potřebujete další zaheslovanou rubriku s jiným heslem pro jinou partu čtenářů?
Je to už dlouho, co jsem tuto žádost dostal poprvé a nyní znovu od Sargo. Protože se Píše.cz už tolik nevěnuju rozhnodnul jsem se vyhovět. Od tohoto okamžiku lze zvolit druhou rubriku a druhé heslo. Můžete mít samozřejmě heslo stejné a mít tak dvě rubriky pro tytéž lidi.
Jak se distancovat od odkazů
Je to už měsíc to Tučňák 3.0 zaútočil a jsem si na 100% jistý, že i na mě. Google mě potrestal, že mi přestal posílat polovinu lidí.
A chjo. Takže jsem musel vyzkoušet nástroj Distancování se od odkazů.
Jak poznat ty špatné odkazy? Čert ví, pro mě je logika jasná. Spousty odkazů a stejné strany. Vykradači přes RSS tolik nevadí, na každou stranu hodí jeden odkaz. Jsou jich stovky, ale svým způsobem unikátní. Ale co si Google pomyslí, když na jednu URL vede 200 odkazů?
Porovnání Netmonitor vs Google analytics II
Porovnání Netmonitor vs Google za 1 den nepřinešlo žádné překvapení. Rozdíly byly jen pár %. Na bázi měsíce to je už jiná liga.
Přijde mi, že Google počítá UIP za každý den a měsíc je jako součet těchto čísel. Netmonitor ukáže skutečné UIP za MĚSÍC. Čísla jsou tak podstatně nižší. Pro mě to byl šok.
Čísla UIP jsou dost neporovnatelná, ostatní v rámci nějaké větší tolerance.
Vypněte si prosím AdBlock
Zkouším takovou primitivní věc: pokud přijdete na Poradte.cz a bude mít aktivní AdBlock zobrazí se následující obrázek místo banneru.
nefunguje na všechny verze AdBlocku