Lháři, podvodníci a sprosťáci mezi námi
Ba ne, to není žádný můj nový objev. To je fakt, který si připomínám skoro každý den. Tak často totiž přidávám nové duše na Blacklist, které si už na Poradte.cz po té neškrtnou. Jeden lže, že si sám neodpovídá, i když naprosto spolehlivě vím, že je to ten samý PC a dělá stejné hrubky. Zloděj křičí chyťte zloděje. A poslední případ ten jen nadává nebo v lepším případě dělá úšklebky. Všichni 3 se pak diví proč nemůžou pokračovat...
Ale jak jinak udržet alespoň většinový pořádek?
Mnozí pochopí proč nemůžou pokračovat, ale jsou i tací, kteří se ozvou: "Co si myslíte, že jste? Tato adresa je veřejná a já nemůžu za to co tady kdo píše." a to dokonce i pod svým loginem, který to páchá. Na tyto výzvy už ani nereaguju. Zkoušel jsem to a dopadlo to špatně.
Ryhlehry.cz na Facebooku
Přiznávám, že na Facebooku jsem naprostý amatér. Pro Rychléhry.cz je ale v podstatě nutný. Vytvořil jsem tedy jeho stránku a přidal na stránky možnost TO SE MI LÍBÍ.
Zjistil jsem, že potřebuji nabrat 25 kliknutí, než mi Facebook umožní vytvořit pořádnou stránku...
Jestli Vám nejsou rychlehry.cz proti mysli, prosím o podporu! :)
Právě probíhá DDOS útok - aktulizováno
Server se chvíli pořádně potil, cca 2 minuty a pak začal fungovat velmi sofistikovaný filtr, který jsem nechal zřídit při prvním DDOS útoku. Selekci, co je útok a co ne jsem už udělal sám.
Funguje to skvěle. Během pár vteřin se zařazená IP adresa zablokuje a už si neškrtne. Její požadavek je naprosto ignorován. Během 2 minut útočilo cca 300 PC. Tentokráte většinou a Ameriky a pár PC rozházených po světě. Jeden dokonce z CZ. A největší perla? Jde o píše.cz - to se dosud nestalo!
Útok ještě probíhá, ale jen první vlna způsobila zpomalení serveru na 2 minuty, v tomto okamžiku server naprosto s přehledem BANuje útočící IP a věnuje se Vašim požadavkům.
aktualizováno: a takhle to vypadá v grafu :)
Jak jsem vymazal celý projekt - omylem
Dnes ráno jsem se podíval na rychlehry.cz, ze kterého dne je tam poslední nová hra... teoreticky to mělo být včera. Jak se tak dívám, je tam pusto prázdno. Ano, chyba kterou jsem včera objevil a opravil nebyla chybou, chyba byla pouze moje uvaha, ze je to chyba.
I v databázi píše.cz mám tabulku, říkejme jí "game", do které se každou půlnoc klopí seznam her z rychlehry.cz, aby se z ní mohlo čerpat při zasílání komentářů na mail. Před překopírováním se tabulka smaže a pak se vloží nová data. Celé to proběhne během 1sec. Ale moje včerejší oprava způsobila to, že se data smazala přímo v DB rychlehry.cz :-D
Poučení? Pokud mažete celou tabulku v jiné DB a motáte se i v původní, není moudré aby obě tabulky měly stejné jméno - jinak hrozí, že si vymažete tu, kterou nechcete... :)
Spravil to jeden telefon a během 10 minut byla obnovena záloha, ufff. Jinak bych to dohromady asi nedal...
Dobrajidla.cz - nový design
Konečně jsem se dostal k tomu, abych dokončil nový design dobrajidla.cz. Původní byl opravdu děsný jako celý Wordpress, kde se každý den objevilo několik spamových komentářů a dokonce článků - to je opravdu bomba! :)
S obsahem ještě nejsem spokojen, ale nechám to zatím tak, dokud nenajdu dostatek času. Věřím, že nový design mi už ostudu nedělá.
mě se prostě líbí
Vložte si hry na svůj blog!
Dnes jsem přidal na rychlehry.cz novou funkci, která umožní snadné vložení kterékoliv hry na Váš blog nebo obecně do jakékoliv stránky. Stačí zmáčknout tlačítko pro získání kódu, zkopírovat a vložit k Vám.
oranžové tlačítko je snad vidět dost
a tady je vložená HRA:
Nad dopisy čtenářů
Neodpustím si to, tohle mi přišlo na mail:
Chci smazat tento blog, protoze: nevím co tu mám dělat vše to jen kazíte !!!!!! jste kur*y protože si tam nemůžu dat ani obŕázek
Nevím kolik Adélce je, ale je velmi přímočará :-D
Invazivně neivazivní reklama aneb snad s mírou
Snažím se přivést na rychlehry.cz co nejvíce lidí. Je několik možností jak to udělat. První je klasická reklama, což je v tomto případě velmi drahé. Klasickou reklamu platím na ostatní projekty a je to v rámci možností přijatelné, ale v tomto případě se ukazuje jako velmi velmi drahé řešení. Sám ještě nechápu proč, asi je to dáno věkovou skladbou.
Další možností je vložit reklamu do svých projektů, což je zdarma nebo za cenu vystrnadění jiné reklamy. Rozhodl jsem se pro umístění růžku, který se každému ukáže 7x, po týdnu ještě 5x pro připomenutí a pak už ne. Tato varianta mi přišla nejpřijatelnější a už jí praktikuju rok dva a na všechny projekty.
Reklama vs návštěvnost
Protože poslední dobou poměrně hodně investuju do reklamy, začal jsem zkoumat jak moc velký smysl to má. Poměřovat to okamžitě v podstatě nejde, týden je také málo, dva tři měsíce už jdou.
Možná někdo namítne, že dokáže reklamu vyhodnotit okamžitě. Dokáže tak maximálně spočítat kolik lidí přes reklamu přišlo (tento údaj nic nevypovídá) nebo kolik lidí si objednalo zboží (tady mají eshopy výhodu), i když ani to není jednoznačné - část si objedná hned a část až za několik dnů.
Takže data za 24/01/2010 - 23/02/2011 po měsících:
Tady je vidět investice do reklamy resp. počet lidí, kteří přišli přes reklamu. Za každého se platí, takže to lze brát rovnou jako peníze nikoliv lidi. Velmi výrazný propad v září 2010 znamená, že tam byla investice minimální až nulová. Skvěle to poslouží pro porovnání s dalším grafem. Není úplně správně, protože ukazuje pouze jeden z kanálů reklamy, ale ostatní se mu podobají.
Zatím je to dobrý výběr, zdá se
Rychléhry.cz běží asi dva týdny a už je na nich uloženo 39 hodnocení. Na první pohled je to malé číslo, ale pokud se v žijeme do role návštěvníka, tak kolik z Vás vůbec něco jako hodnocení něčeho dělá? Na zmíněném projektu je hodnocení poměrně hodně vidět a snad díky tomu tam opravdu hodnocení probíhá. Průměr všech hodnocení za všechny hry je krásných 7,6 z možných 10. Zdá se, že zatím je výběr her opravdu dobrý!
Samozřejmě nikdy se nazavděčíte všem... :)
Spěchání pomalu má smysl
Stará známá pravda: "Spěchej pomalu" opravdu platí i v dnešní uspěchané době. I když uspěchanou jí nazýváme už desítky let.
Minulý týden jsem se tak zaměřil na dokončení Rychléhry.cz, že jsem úplně opomenul uživatelskou přívětivost. Nedošlo mi, že jsem do první verze nedal klasické menu pro rychlý výběr her podle herního stylu. Listování stránek bylo celkem zbytečné, protože mezi 10ti hrami netřeba listovat, ale už i to tam nyní je.
Udělal jsem malou úpravu hlavní strany, změnil pár stylů a pokusím se splnit závazek, že každý den tam bude jedna nová hra.
pruhované menu na výběr žánru se mi přijde úžasné (samochvála jako hrom) - jeho design vznikl náhodou...
Za hodinu bude výpadek
V sobotu 5.2.2011 od 0:01 proběhne restrukturalizace datacentra. Chceme Vás proto upozornit na možný krátkodobý výpadek služeb. Výpadek bude v trvání několika minut, maximálně pak jedné hodiny.
Rychléhry.cz - nový projekt
Před pár minutami jsem spustil nový projekt Rychléhry.cz. Jsem si vědom toho, že podobných stránek je více než dost. Věřím, že tento projekt ale bude natolik odlišný, že zaujme. Chystám se zařazovat jen opravdu kvalitní a zábavné hry. Nepotřebuji tam mít tisíce her, o které nikdo ani pohledem nezavadí. V množství tedy síla nebude, tu očekávejte v kvalitě.
Každý může přidat své dosažené skoré na server a poměřovat se s ostatními.
Zatím je to beta verze a zdaleka nemá ještě všechny prvky, ale hry už hrát lze. Pokud se tedy někdo nudíte zkuste je: Rychléhry.cz
doufám, že se podaří udržet jen kvalitní hry
mbzrxpgjys - krade už snad každý?
Vyšel zajímavý článek o tom jak Bing.com prý krade z dabatábáze Google.com. Trošku jsem si říkal, jak je možné, že najednou Bing takhle válí. Ne u nás, ale v Americe to je celkem frčák - při srovnání s minulým obdobím. Celé to mělo být nějak tak, že Bing kopíroval pořadí stránek při dotazu na klíčové slovo a to kam vede odkaz.
V Googlu si toho někdo všiml a podsunul do systému nesmyslná klíčová slova např mbzrxpgjys a pak zkusil zadat stejné slovo do Bingu. Co čert nečekal, tak nesmyslné slovo se spojilo se stránkou, kterou mu podsunul Google a se kterou slovo "mbzrxpgjys" nemá lautr nic společného.
Nepíše.cz frčí celkem dobře
Když jsem na konci roku 2008 zakládal nepíše.cz ani jsem tomu moc nevěřil. Bylo mi jasné, že spousta blogů se maže, že se jich hodně mažě je z toho důvodu, že někdo už tam nechce psát a považuje to za likvidační důvod. Bylo mi jasné, že nehci na Píše.cz většinu opuštěných blogů.
K dnešnímu dnu je na Píše.cz skoro 5.800 blogů a na Nepíše.cz skoro 4.200, dohromady krásných 10tis :)
Po 2 letech se ukazuje, že to byl dobrý nápad a návštěvnost nepíše.cz se drží na cca 1tis lidech každý den. Na opuštěné blogy je to slušné, ne?
Krásně to kontrastuje s návštěvností Píše.cz s cca 25tis lidí den... Píše.cz je tedy co do blogů skoro stejně veliké, ale co do návštěvnosti 25x více navštěvované. Tady lze získat krásnou představu jak je důležité blog aktualizovat, aby ho vyhledavače stále brali v podtaz a nevyřadili ho do propadliště dějin (i v rámci Píše.cz).