Reklama vs návštěvnost

24. únor 2011 | 10.24 | rubrika: poradte.cz

Protože poslední dobou poměrně hodně investuju do reklamy, začal jsem zkoumat jak moc velký smysl to má. Poměřovat to okamžitě v podstatě nejde, týden je také málo, dva tři měsíce už jdou.

Možná někdo namítne, že dokáže reklamu vyhodnotit okamžitě. Dokáže tak maximálně spočítat kolik lidí přes reklamu přišlo (tento údaj nic nevypovídá) nebo kolik lidí si objednalo zboží (tady mají eshopy výhodu), i když ani to není jednoznačné - část si objedná hned a část až za několik dnů.

Takže data za 24/01/2010 - 23/02/2011 po měsících:

reklama

Tady je vidět investice do reklamy resp. počet lidí, kteří přišli přes reklamu. Za každého se platí, takže to lze brát rovnou jako peníze nikoliv lidi. Velmi výrazný propad v září 2010 znamená, že tam byla investice minimální až nulová. Skvěle to poslouží pro porovnání s dalším grafem. Není úplně správně, protože ukazuje pouze jeden z kanálů reklamy, ale ostatní se mu podobají.

navstevnost

Tady jde vidět celková návštěvnost Poradte.cz za stejné období. Žádný výrazný propad v září není, jde říci, že výpadek reklamy neznamená okamžitý propad návštěvnosti - to je skvělé. Návštěvnost tedy není založena na investici do reklamy, což by byl neudržitelný stav. V prosinci jsem začal investovat více, v lednu ještě více a únor bude stát historicky nejvíce, ale ještě není jisté kolik. Je vidět, že s měsíční zpožděním se návštěvnost malinko zvyšuje. Je to hypotéza, ale celkem to souhlasí s mým očekáváním = snažit se přilákat ty, co o Poradte.cz ještě neslyšeli, aby se část z nich ještě někdy vrátila a část se přidala ke komunitě aktivně.

Poslední graf je chuťovka za posledních 52 dnů (od 01/01/2011)

vyhodnoceni

Vyhodnocení grafu:
1) prokliky nic neznamenají (tmavě červená)
2) konverze je nejdůležitější, logicky, protože je vázaná na další křivky resp. sleduje zadání nové otázky nebo odpovědi (červená, nejnižší)
3) počet nových otázek (zelená) velmi souvisí s (fialovou) tj. počtem lidí, kteří napíší odpověď. Znovu objevená Amerika, že více podnětů vyvolá více reakcí úplně neplatí, spíše bych to přehodnotil že s více podněty se zapojí více lidí, což je o dost důležitější.
4) počet odpovědí (světle modrá) nutně nesouvisí s počtem nových otázek, daleko důležitější je jaké to otázky jsou než kolik jich je.



Komentáře k článku: Reklama vs návštěvnost

 
furie®blbne.cz | 24. únor 2011 | 10.49
Já se na poraďte často dostanu přes google, když na něco hledám odpověď, je to většinou jeden z prvních odkazů.
administrator | 24. únor 2011 | 10.50
dmu se pýchou
zlomenymec | 24. únor 2011 | 12.38
Já taky (se dostanu na Poraďte přes Google, ne že se dmu pýchou)

Chtěl jsem se zeptat- nešlo by nějak zařídit, že když píšu článek trochu dýl a mezitím jsem automaticky odhlášen, tak by mi to před odesláním článku upozornilo na to, že jsem odhlášenej? Teď se mi to stalo a o článek jsem přišel o_O Vím, že třeba na serveru databazeher.cz to tak funguje (a tam se píšou mnohem kratší komentáře )
administrator | 24. únor 2011 | 12.43
ono už není přihlášení na týden nebo dokonce déle?
zlomenymec | 24. únor 2011 | 13.56
Můžu potvrdit, že není
furie®blbne.cz | 24. únor 2011 | 18.13
Třeba konkurence má průběžné ukládání, které se dá vypnout.
Ale je mi naprosto jasné, že to asi nebude záležitost na dva tři řádky a že to zabere více času.
jandy | 26. únor 2011 | 01.14
Za sebe můžu říct jen dvě věci: a)reklama, byť je málokdy rentabilní, je prostě důležitá, něco o tom vím po létech práce v reklamce, b) budu moc ráda do svých soukromých meilů přátelům (pokud nezapomenu) přidávat odkaz na www.Poradte.cz


Zpět na hlavní stranu blogu