Zatracená reklama - lidi
Poradte.cz je hodně oblíbené, bohužel i pro SPAM. Sice k proniknutí robotů zatím nedošlo, ale na lidi ano. Takový člověk to má snadné, založí smyšlenou otázku nafláká tam odkazy, které potřebuje a má hotovo. Další den jinou otázku a zase do ní nafláká své odkazy. Když mu dojdou nápady na otázky, začne psát odpovědi k nějakému témetu... s odkazy, účel to taky splní. Já je pak mažu i půl roku zpětně, když na takového člověka přijdu. Hrom aby je uhodil.
typická spamová reklama - jak si něco zahrát a na slovech ONLINE HRY - si flákne odkáz na zahraj.cz - hovado!
Vyhrál jsem - Poradte.cz opět nejlepší!
Mám nastaveno, že když se někde na internetu šustne o Poradte.cz dozvím se to většinou velice rychle, pokud nejde o nějaké zapadlé stránky. Stalo se tak i teď. Na nejmenovaných konkurenčních stránkách se objevil názor: Pokud má být tato poradna brána,alespoň částečně vážně jako je Poradte.cz...
Není to skvělé? U konkurence je věta, že Poradte.cz se opravdová poradna zatím co konkurence se marně snaží. To mi stačí :)
Uznávám, že je to vytrženo z kontextu, ale zbytek textu není v rozporu naopak: Zajímavé na tom je, že otázky typu "bazén" si Michal nedovolí na Poradte.cz dát, protože moc dobře ví, že by okamžitě zmizela. Tam se o to admin a "syslové" opravdu starají...
Prostě chvála, kam se podívám. Jsem spokojen!
Uznávám, že zrovna tuhle konkurenci moc nemusím... nepřijde mi čistá. Důvody? Čistě subjektivní ničím nepodložené. Snad až na jednu věc: Na Facebooku má 4x více fanoušků než Poradte.cz, ale počet lidí, co to sleduje je jen 10, my máme 9. Něco nehraje. Čistě statisticky by to mělo být přes 30... je tak nekvalitní nebo má spoustu mrtvých duší jen, aby to fanouškovské číslo vypadalo cool? Čert ví.
Poradte.cz - mobilní verze II
Upravil jsem design mobilní verze Poradte.cz. Lehce změnil barvy, dal více kontrastu a dnes jsem přidal i Vnitřní poštu, která mě osobně dlouho chyběla. Takže už nebudu muset myslet celou cestu, že mám někomu odepsat až se dostanu k PC. Můžu to udělat rovnou. K mému překvapení se do menšího rozlišení vešlo všechno poměrně pohodlně, stačilo vypustit informaci o velikosti pošty.
tady je výsledek, v telefonu vypadá ještě líp - přijde mi to max profi :)
Věci mezi nebem a mozkem
Poradte.cz mě fakt baví, stejně jako Píše.cz na které jsem teď na chvíli zapomněl, protože nebyl čas. Kdybych se náhodou nudil, vím, že na jednom nebo druhém najdu dost zajímavého nebo zábavného čtení.
Bohužel ne vše je jen pozitivní, zvlášť na Poradte.cz. Ne zcela výjimečný model: Individum řešící problém. Položí otázku, dostane na ni odpověď. tento proces se může i opakovat. Uplyne pár dnů, vrátí se zpět, aby vyplodil něco takového: "hahaha buxny skuxxeny chcixxete MRDxx PIxx KOxxx SUxxx SRxx ZMxx HOVxDO DExIL VYJExxNEC SKUxxYSYN PARCxANT SRAx HOVxxxOOOOOOOOO"
Ať mi nikdo neříká, že na to není diagnóza. Jak si někdo může nechat 3x poradit a pak na stejném místě jen pár kliků dál vyplodit něco takového?
Pozn.: xxx jsem nahradil sám, nechci aby Google tenhle blog zařadil na nějaký "gray-list".
není SEO jako SEO... všechno něco stojí
Dnes je na internetu spousta firem resp. lidí, kteří se snaží vydělat na svém čase a vědomostech, což je v pořádku. Jedna z těch tajemných oblastí je SEO. Lidé se hádají, aby vyjádřili co to je a jak to funguje. V důsledku by to mělo vést k tomu, že pokud na slovo KUCHYŇ je váš odkaz až na druhé straně např. na Google, dokáží ho posunout mezi první 5 nebo 3... jak se kdo cítí silný. Je celá žada možností jak to udělat a nikdo přesně neví, co funguje nejlépe. A kde je tajemno, tam se dobře vydělává. :)
Zrovna tuhle oblast celkem znám, ale i tak o ní toho určitě spoustu nevím. Občas projdu internet, co je nového apd. Našel jsem jeden článek, jak na to.
"Diskuzní fóra jsou jedním z nejrozsáhlejších míst pro získání zpětného odkazu a zároveň skvělým způsobem propagace webu. Navštěvované diskuze mohou přinést velmi kvalitní traffic, či alespoň zvědavce, kterým se Váš brand dostane do povědomí."
Shodou okolností jsem na tuhle větu narazil den po té, co se na poradte.cz začaly šířit odpovědi typu: nejlepší matka je M16, dobrý obchod najdeš tady: mujobchod.tie.
Proklepnul jsem si toho uživatele a za půlrok působení nám na poradte.cz naflákal pořádnou spoustu reklamních odkazů. Že jsou všechny odkazy na označkovány <a rel='nofollow'... mu zřejmě nevadilo, i takové odkazy mají svůj smysl. Našel jsem jeho prezentaci a mezi jeho klienty jsem našel snad všechny odkazy... chjo.
Neodsuzuji to, ale v rámci svých stránek ani nepodporuji... navíc to odporuje pravidlu: Z3 - umisťovat do příspěvku reklamu, inzerci a odkazy vedoucích k vlastnímu prospěchu. :-D
Nový editor
Poradte.cz dostalo nový editor resp. jen malá skupina lidí (sys) a pokud nenajdeme žádnou zásadní chybu, bude uvolněný pro všechny. Má trošku jiný design, některé funkce se používají jinak, ale na druhou stranu vyřeší všechny problémy s novými prohlížeči. Původní byl aktualizovaný naposled někdy v roce 2008.
Počítám s ním i pro Píše.cz, ale tady bude jeho použití značně komplikovanější a nastavení pracnější.
na první pohled se mi design líbil méně, po pár hodinách už více než původní...
Nové statistiky
Už dlouho jsem měl vymyšlené, že předělám generování statistik na poradte.cz. Včera jsem se k tomu odhodlal. V principu to není nic jiného než, že se vše vykreslí ve dvakrát větším a na konci se zpět zmenší na polovinu. Kouzlo spočívá v tom, že dojde k vyhlazení objektů a písma. Jinak to PHP neumí.
Výsledek může nadchnout i zklamat. Obrázky zaberou o trošku více místa a podle mě jsou lépe čitelné, ale je to otázka vkusu :)
![]() |
![]() |
původní verze vs nová verze, trošku rozmazané, ale čitelnější (všimněte si např. ELEKTRONIKA)
Poradte.sk - spousta práce a velká očekávání
V červnu se mi povedlo odkoupit Poradte.sk za přijatelnou cenu, tím se napravila moje stará chyba, kdy jsem tuto doménu neregistroval. Na začátku listopadu jsem konečně spustil Poradte.sk. Po dlouhém přemýšlení jsem se vydal cestou společných skriptů, kde každý je vícejazyčný. Nemusím tak neustále hlídat 2 verze, aby byly aktuální.
První měsíc jsem nechal na odladění chyb, další měsíc už investoval do reklamy a teď nezbývá než v tom pokračovat a nechat se překvapit jak si povede.
Lék na problémy
Celý tento týden opět řeším nějaké nesnáze s pomluvami na Poradte.cz. Včera jsme to snad již konečně uzavřeli a bude klid. Druhá strana nedokázala pochopit, jak můžu dovolit někomu něco psát na www stránky, aniž si ověřím jeho indentitu a uložím vše o něm, nejlépe i číslo občanky. Vysvětlovat něco o tom, že kdokoliv si může založit blog atd aniž by uvedl své iniciály bylo marné.
Také jsem dostal doporučení jak se tomu příště vyvarovat: "Smažte všechny otázky, které jsou starší než 30 dnů, tím se podobným problémům vyhnete."
Na konci jsem dostal ujištění, že mám velkou kliku, že jsem nenarazil na ranaře, který by mi rozbil hubu bez ohledu na to, zda je to moje vina nebo ne. Samozřejmě nikdo nepochybuje, že je to moje vina, můj problém... nikdo kromě zákonů a mě.
Snad to i trumflo pána, který mi sdělil: "Mě nevadí, že o mě a mé firmě píšete, ale chci abyste odstranil moje jméno a jméno firmy."
Celkem dost práce
Před chvilkou jsem spočítal, že kdybych chtěl dnes zvládnout pravidelnou údržbu Poradte.cz, tak mi to zabere cca 10 hodin čistého času. Asi jsem to neměl počítat!
Poradte.sk je doma!
V pondělí 27. června jsem odkoupil doménu Poradte.sk. Chtěl jsem si jí zaregistrovat už dříve, ale než jsem se rozhoupal už nebyla k mání. S původním majitelem jsme se domluvili na rozumných podmínkách - vydělali jsme na tom oba, a už je moje.
Nevím jak to časově zvládnu, ale spuštění k 1. září 2011 beru jako krásný termín... snad to bude i dřív.
Zrychlujeme, co se dá
Zaměřil jsem na zrychlování serveru a celkově stránek Poradte.cz. Dělám toho více najednou, Google má celkem zpoždění zaznamenání změn, takže z toho guláše nezjistím, co má jaký vliv.
Za posledních 14 dnů se mi povedlo srazit 0,2sec a dosáhnout o 4% lepší "rating". Zatím nic moc, ale myslím, že Google ještě nezaznamenal všechny změny ve své databázi. Takže nezbývá než čekat a doufat.
Jeho naměřené hodnoty tak trošku nechápu, protože o některé stránce prohlásil, že její stažení trvá 70 sec, mě se nahrála vč vykreslení za 4-6sec a při klasickém testu rychlosti servery hlásí cca 2,03 sec. Je něco mezi nebem a zemí čemu nerozumím, ale zřejmě to tak je. :)
Poradte.cz vs rychlehry.cz
Přidal jsem na Poradte.cz na konec každé stránky 4 náhodně vybrané odkazy ke hrám na www.rychlehry.cz. Dlouho jsem o tom přemýšlel a na konec zvolil tohle místo, které kdo chce nikdy neuvidí. Zároveň je překvapující kolik lidí na odkaz klikne a občas si něco zahraje.
místo i provedení je snad decentní resp. graficky nenarušuje poradnu Poradte.cz
Lháři, podvodníci a sprosťáci mezi námi
Ba ne, to není žádný můj nový objev. To je fakt, který si připomínám skoro každý den. Tak často totiž přidávám nové duše na Blacklist, které si už na Poradte.cz po té neškrtnou. Jeden lže, že si sám neodpovídá, i když naprosto spolehlivě vím, že je to ten samý PC a dělá stejné hrubky. Zloděj křičí chyťte zloděje. A poslední případ ten jen nadává nebo v lepším případě dělá úšklebky. Všichni 3 se pak diví proč nemůžou pokračovat...
Ale jak jinak udržet alespoň většinový pořádek?
Mnozí pochopí proč nemůžou pokračovat, ale jsou i tací, kteří se ozvou: "Co si myslíte, že jste? Tato adresa je veřejná a já nemůžu za to co tady kdo píše." a to dokonce i pod svým loginem, který to páchá. Na tyto výzvy už ani nereaguju. Zkoušel jsem to a dopadlo to špatně.
Reklama vs návštěvnost
Protože poslední dobou poměrně hodně investuju do reklamy, začal jsem zkoumat jak moc velký smysl to má. Poměřovat to okamžitě v podstatě nejde, týden je také málo, dva tři měsíce už jdou.
Možná někdo namítne, že dokáže reklamu vyhodnotit okamžitě. Dokáže tak maximálně spočítat kolik lidí přes reklamu přišlo (tento údaj nic nevypovídá) nebo kolik lidí si objednalo zboží (tady mají eshopy výhodu), i když ani to není jednoznačné - část si objedná hned a část až za několik dnů.
Takže data za 24/01/2010 - 23/02/2011 po měsících:
Tady je vidět investice do reklamy resp. počet lidí, kteří přišli přes reklamu. Za každého se platí, takže to lze brát rovnou jako peníze nikoliv lidi. Velmi výrazný propad v září 2010 znamená, že tam byla investice minimální až nulová. Skvěle to poslouží pro porovnání s dalším grafem. Není úplně správně, protože ukazuje pouze jeden z kanálů reklamy, ale ostatní se mu podobají.