Plná podpora Poradte.cz, investoři mají zájem
Rozhodnul jsem se, že tohle léto budu podporovat Poradte.cz jak to půjde. Přidal jsem krátkou reklamní kampaň i na blogy v rámci Píše.cz. Ta nyní běží na 4 nejméně používaných doménách a má tedy záběr jen cca 20% možných uživatelů. Další domény přidávám postupně každý den.
Zdvojnásobil jsem objem zadané reklamy na internetu a celkově chci vykompenzovat tradiční úbytek návštěvnosti o prázdninách. Zatím se mi to daří. Tento týden se návštěvnost zvýšila o 5%, z pohledu měsíce o 2% a meziročně o 110%. Úspěch je, že v těchto měsících není v návštěvnosti propad, ale naopak růst.
Všechno mé snažení je ale stejně jen zlomkem v celku. Daleko větší podíl mají lidé, kteří o Poradte.cz říkají svým kamarádům a známým. Mám pocit, že těchto lidí je čím dál více a z toho mám radost.
Abych se přiznal, tak vždycky moje snažení povzbudí zájem o převzetí nebo spoluúčasti na Poradte.cz.
Nová krátkodobá reklama
Dlouho jsem zvažoval jestli to mám udělat nebo raději ne. Jak jsem se rozhodnul je všem asi jasné, proto tento článek.
Na blozích se objeví nový reklamní růžek. Při zobrazení článku se tato reklama navíc vykompenzuje s reklamou pod článkem resp. ta tam nebude. Rohová reklama se každému uživateli ukáže pouze 5x, po týdnu ještě 2x a pak už nikdy více.
Jedná se o reklamu na můj druhý projekt Poradte.cz, na který už dlouho běží reklamní kampaně po celém internetu. Na blozích je naděje získat další spektrum uživatelů, tak aby komunita na Poradte.cz byla různorodá. Budu se modlit, aby nebyla příliš zasažena skupina kolem klikajících blogísků. Nic proti nim, jen tato skupina stěží využije Poradte.cz.
Věřím se Vaši shovívavost. Na obrázku níže je ukázka jak to bude vypadat, ukázka naživo je na hry.bazina.cz resp. na www.bazina.cz, kde je posuvná verze
Opět čarování s reklamou
Ani to tak dlouho netrvalo a je tu opět změna ohledně reklamy. Asi je to zvláštní, ale týká se to pouze blogů na doméně píše.cz. U ostatních není žádná změna
Tedy na doméně Píše.cz zmizel horní proužek a místo toho se reklama vrátila do menu jak jste byli zvyklí. Ano, ta původní v menu také zůstala. Jsou tam tedy 2. První je velmi nápadná a její pozici neovlivníte. Druhá (podle mého) není téměř vidět a její pozici naopak ovlitnit můžete (nastavení/nastavení menu). Myslím, že je to posun k lepšímu, ale každý to může brát trošku jinak
Žádost o pomoc všech
Potřeboval bych Vaši pomoc v rozhodování, co je lepší dát na tričko. Po dlouhém procesu mám 2 finální verze. Liší se jen nápisem. První verze je údernější, krátký nápis, krásný otazník. Druhá je o něco delší, ale zároveň vysvětlí o co vlastně jde a přijde mi, že graficky lépe ladí.
Nejde jen o to, co je líbivější, ale zároveň i přínosnější = lidi zaujme a možná pak skutečně někdy přijdou na www.poradte.cz
Názor lidí v poradte.cz mi je celkem známý, ale potřebuju pohled z venčí, tj od někoho "nezaujatého".
Hlasujte prosím v anketě a pokud se Vám chce, hoďte odkaz na hlasování k sobě na blog, aby se mi dostalo co nejvíce názorů. Díky
Reklama v lepších barvách
Včera jsem změnil barvy reklamy na všech blozích. Dříve se používalo jedno barevné schéma: bílé pozadí, červené odkazy a černé písmo. Na bílých blozích to nevypadalo vůbec špatně, ale na ostatních, kde nebylo zrovna bílé pozadí pod textem to vypadalo dost ošklivě.
Proto se nyní reklama nejprve "podívá" jaké máte barevné schéma a vezme si barvy z něj. Ne ve všech případech to může dopadnout na 100% (především vlastní styly nedokáže správně pochopit), ale ve většině je to v pořádku. Nyní je tedy reklama méně výrazná, více zapadá do designu jednotlivých blogů a snad jste i vy více spokojeni s tímto nutným zlem
Změna textové reklamy
Dočasně je na všech blozích reklama typu "banner + horní linka". Blogy, které měli zvolenou "zvýrazňovat slova" ji tedy mají také. Těchto blogů je menšina, tak věřím, že to příliš nebude vadit a majitele blogu to příliš nerozhodí popř. rovnou nenaštve. Jako testovací období jsem zvolil od dnešního dne až po 6. 7. 2009.
Snad období přetřásané krize dolehlo i na reklamu typu "zvýrazňovat slova", která se stává neefektivní resp. příliš málo poptávanou. Uvidíme.
Díky všem za jejich pochopení.
Navýšení limitu pro přenos u obrázků
Dnes jsem navýšil limit pro přenos obrázků z 2.0MB na 4.0MB. Také dost často přidávám obrázky rovnou z digitálního foťáku a nezřídka je server odmítnul, že jsou moc velké. Sice je moudré si je předem zmenšit v počítači, protože pak přenos netrvá celou věčnost (jste limitování Vaším připojením), ale už hodně lidí má kvalitní linku a těch pár vteřin navíc překousne.
Věřím, že 4.0MB je už dostatečný limit pro každého. (Průměrná fotka z DF má od 1,4 do 3,5MB, spíše méně). Limit pro přenos souborů jako takových byl navýšen z 2.0MB na 5.0MB, ale tato informace nemá pro Vás téměř žádný smysl - pokud pošlete na server větší soubor než 5.0MB objeví se chybová hláška.
Za limitem 1.0MB pro MP3 si nadále stojím - není to moc používaná funkce a zatím mám pouze ohlasy typu "nedá se tam nahrát žádná moje oblíbená písnička" a to je přesně ten účel, pro který je limit nastaven!
Oprášená klíčová slova
Nyní jsem se zkrátka vrhnul na klíčová slova. Pomocí klíčových slov se párují články, které spolu souvisí. Je to výborná věc pro zvýšení počtu přečtených článků na blogu a dále navazující komentáře atd. Osobně klíčová slova používám zřídka a pak si velmi pracně vzpomínám jaká že slova jsem v minulosti použil, abych dokázal napárovat nové články. Procházet starší články je poněkud pracné a proto jsem udělal takovou drobnost.
V tzv. katalogu článků se nyní zobrazuje nový rámeček ve kterém vidíte všechna použitá klíčová slova ve vašem blogu. Určitě pak snáze najdete (u nového článku) to správné klíčové slovo, abyste dosáhli kýženého výsledku
Taky rychlé zjištění klíčových slov u konkrétního článku dostálo drobné změny viz obrázek.
Nezapomeňte, že u jednoho článku může být maximálně 5 klíčových slov. Mají být být bez diakritiky a velkých písmen. Možná to tak nevypadá, ale je to pro Vaše dobro. Ovšem diakritika a velká písmena se automaticky nahradí, takže na to příliš myslet nemusíte. Je to jen pro to, aby slova "Máma, máma, MÁMA, mama" byla "stejná" - abyste nebyli zatěžování přesným opisováním.
na obrázku jsou vidět 2 novinky: žlutý rámeček dole a modro-bílý uprostřed
Související články i do krátké zprávy
Včera jsem přidal odkaz na související články i do krátké zprávy.
Pokud někdo napíše klíčová slova do článku resp do krátké zprávy, uvidí návštěvníci odkazy na související články po kliknutí na článek resp hned na hlavní straně blogu. Krátké zprávy nemají prefix a dostat se na jejich "vlastní stranu" může být oříšek, takto ji není potřeba složitě hledat.
Ukázku můžete vidět u mého včerejšího článku.
Také jsem doplnil maličkost do CSS stylu, která zlobila v IE 8.0 a všiml jsem si toho. Proběhly ještě nějaké malinké změny, ale už si je ani nepamatuji a tuším, že nejsou téměř k poznání - jen abyste věděli, že novinek je sice pomálu, ale Píše.cz nespí!
Trestní oznámení - jak jinak
Tentokráte od EF CZ s.r.o a AXA životní pojištovna a.s kvůli jedné diskuzi na Poradte.cz. Na začátku jednání jsem svolil a smazal několik opravdu nevhodných komentářů, ale při opětovném požadavku na smazání dalších jsem již řekl ne. Druhý den mě kontaktoval onen uživatel, který se měl dopustit lží v diskuzi a ten mě ujistil, že jeho příspěvky nejsou lživé a zakládají se na pravdě.
Jak tedy poznat, kdo z nich má pravdu? Netuším, ať mi to řekne vyštřovatel a já se zařídím podle toho. Dle slov zástupce oněch 2 firem trestní oznámení bylo již podáno (netuším zda i na mě nebo jen toho uživatele, kterého znají z jiných serverů), nechám se překvapit. Vyšetřovatel je z Prahy, takže to budu mít velmi blízko.
Zdá se, že Poradte.cz bude čím dál zajímavější a napínavější. Jednou mě snad i zavřou...
Čarování s reklamou
Tak ani ta návštěvnost neroste, ale naopak klesá. Už skoro měsíc. Netuším co se děje, asi tím teplem lidé méně koukají do počítače a raději jdou ven. Klesá tedy počet inzerce a i návštěvnost. Doslova smrtící kombinace. Můžu být rád, že nežiju z reklamy, protože bych se v tuto chvíli loučil s hypotékou a vše by šlo do háje... jednou větou: 4 souvislé měsíce vkuse jsem v červených číslech. Jak vtipné!
Jako vedlejšák to nabízí vcelku zajímavou zkušenost. Rezervy se už vytratily a je na čase přejít zase k černým číslům. Investice do reklam jsem musel pozastavit (na půl měsíce) stejně jako výhry na Poradte.cz. I tam to bude zajímavá zkušenost jak to lidé zkousnou... že se výhry najednou nekonají.
Došel jsem tak daleko, že začínám zkoumat vliv umístění a barev reklamy ve stránce.
Návštěvnost roste, příjmy klesají
Když se ozvaly první hlasy o finanční krizi byla to zdánlivě dobrá zpráva pro internet. V podstatě to mělo znamenat odliv kampaní z televize a snad i z rádia, naopak jejich částečný přesun na internet. Ono to tak v podstatě asi i bylo, ale reklamu spucli velcí hráči a pro "normální" nezůstalo nic. Ba naopak, celkové investice reklam poklesly i na internetu.
Znamená to, že návštěvnost je 2x větší než před rokem, ale příjmy jsou nižší než tehdy. Ale naděje v lepší zítřek umírá poslední!
Výsledky nastavení monitoru
Takže jaký je výsledek? Správně byste měli vidět: slabě růžovou, bílou, slabě oranžovou, silnější slabě růžovou. Správně tedy 4 různé barvy. Na to přišlo asi 20% lidí. 3 barvy (to beru jako dostatečné) je dalších 20%. Odráží to tedy, podle mého, skutečnost, že minimálně půlka lidí nemá svůj monitor dobře nastaven.... nebo nevnímá odstíny barev?
Co si z toho vzít? Netuším, ale je to zajímavé.
Otestujte si dobře nastavený monitor!
Před chvíli jsem si řekl, že mě grafik 100%-tně zabije. Jeho dílo jsem definitivně rozbil a hraju se s novou hlavní nabídkou. Pečlivě vybírám odstíny barev a říkám si jestli to není zbytečné. Většina LCD monitorů, které jsem viděl je špatně nastavena a lidé nejsou schopni poznat jednotlivé odstíny barev. Dokonce jsem viděl, jak slabě šedou monitor prezentuje jako zcela bílou. Acho jo. Ne každý si může dovolit kvalitní monitor, ale i průměrný monitor většinu odstínů dobře rozliší - pokud je nastaven správně.
Jak jste na tom Vy? Kolik barev má nápis na červeném podkladu... je jen bílý?
Až příliš pintlich
O víkendu jsem věnoval asi 20 hodin Paprička.cz. Dokonce, v zápalu zoufalství, byla testovací verze na chvilku online (asi 10 minut). 5 hodin jsem vymýšlel skript, který mi bezvadně fungoval. Ale při přístupu z domény 3. řádu vždy zkolaboval. Vypadalo to, jako by ho ničil "překlad" serverového Apache, protože po vyexportování zase fungoval jak měl. Dobrou hodinu mi trvalo než jsem přišel na to, že jsem na skripty přistupoval relativní cestou, která v případě jiné domény prostě fungovat nemůže. Tyhle typy chyb se hledají nejhůř.
Pokud byste čekali, že za 20 hodin práce je vše hotovo, velmi byste se pletli. Za tu dobu jsem udělal velmi malou část. Ale jsem na ni patřičně pyšný. Dokonce jsem trumfnul grafika, který sice odvedl dobrou práci, ale mě se povedlo to posunout ještě o jeden level výš. Netřeba říkat, že od první myšlenky k finálnímu výsledku bylo asi 100 různých verzí, které nikdy neuvidíte.
Jsem si vědom toho, že čím více píšu o připravovaném projektu tím méně jste zvědaví. A bude hůř.