Jak se dělá nápověda pro hru, třeba WordsUp
Nedávno jsem měl schůzku a mj jsem dostal otázku, jak dělám ty nápovědy do her. "To je všechny hrajete?"
Nezřídka kdy je to práce na plný úvazek i zábava. Co si budeme lhát, potřebuju nápovědu vytvořit RYCHLE. V PixWords stačí obrázek přenést do počítače, dát vyhledat Googlem a většinou se člověk dovtípí. Někdy ne. Hledám jak se jmenuje hrdina na soše... je to psané makedonsky. Sakra. Odpověď? Sparťan. Občas slepá ulička.
Aktuálně hraju hru WordsUp, aby to ho nebylo málo, tak rovnou WordsUp i slovensky. To je teprve síla. První levely jsou v pohodě. Teď zpětně hodnotím i levely 5x5 jako pohodové. Ovšem 6x6, to je už maso. 36 písmen. Z toho jde složit takových slov, že přechází zrak a většinou ani jedno není správné. Že jde použít nápověda do PixWords podle písmen je jasné. Ale pořád dává mnoho možností a čím více písmen tím více možností. A co pak level 7x7 = 49 písmen? To už snad ani nejde.
Napsal jsem si program, který prochází všechny možné kombinace propojení písmen a kouká do slovníku, zda takové slovo existuje. Že zavařím procesor? To spíše svůj mozek. Serverový procesor to ani nepozná a je hotov za vteřinu, pět a někdy v okamžiku. Záleží jak důkladně to po něm chci. Program má cca 200 řádků a funguje skvěle.
nákres v excelu, abych to dal dohromady
jeden z levelů hry
jeho řešení: WordsUp, kokos, level 6
zadání pro vyhodnocení
jediná možná odpověď na 9 písmen v aktuálním rozmístění písmen
Že už to není hra? No, pro mě to nemá být hra... ale pořád se hodně zabavím při hledání správných slov. Někdy jich tam vychází i přes stovku pro každou délku slova (těch kratších 4-6 písmen) a správně je jen jedno. Myslím, že ani autor hry netuší, kolik se v tom dá najít slov.