Kódování grafiky do HTML
Dělám teď na projektu, kde jsem si nechal udělat grafický návrh a abych ušetřil, rozhodl jsem se, že si nakódování udělám sám. Jasně, dělal jsem to nesčetněkrát. Ušetřím 2.500 až 5.000 a věnuju tomu 4 hoďky (zlaté oči).
Začal jsem s postupným řezáním grafiky a definováním stylů. Už jsem tak daleko, že stylů mám plný soubor a kdybych si je trefně nepojmenoval už nevím, co který definuje. Může jich být stovka a ještě nejsem na konci (ale skoro už ano).
Když už jsem měl skoro hotovou hlavní stránku mrknul jsem do Opery a Firefoxu. Nestačil se divit. Hrůza! Dobrá polovina věcí rozházená a nepoužitelná. Laborování, co změnit, aby to sedlo nemám rád. Zabralo to asi nejvíce času. Tam, kde IE stačí odstavec Firefox potřebuje rám atd.
Ještě teď řeším kuriozitu, že potřebuji jeden <DIV> o přesné velikosti např. 25x23px a pokud do něj dám odsazení padding 2px, tak mi jej IE zobrazí správně, ale Firefox mi jej zvětší na 29x27px (+4px). Tuším co s tím.
Do <DIV> musím vnořit další "objekt" (snad bude fungovat <SPAN> a odsadit jeho od okolního prostředí (nikoliv zmenšit vnitřní prostoj okrajového). Vždycky mi to přijde líto, že musím napsat více kódu než je nezbytně nutné a pak za půl roku se tím prodírat při nějaké změně.
Takže: kódování grafiky za 2.500 je levné a za 5.000 to ještě jde... vím o čem mluví
Ale na druhou stranu nabral jsem zkušenosti a příště to bude rychlejší... pokud to do té doby nezapomenu.
Komentáře k článku: Kódování grafiky do HTML


